Hälsosam mat

Hallå hallå! Kom hem för en timme sedan. Efter jobbet drog vi och handlade lite så därför blir det en sen middag. Hade ingen aning om vad vi skulle laga så vi tinade kyckling och började koka bulgur. Hackade sedan lök, röd paprika och blandade i en skål med champinjoner. Nu är denna rätt väldigt hälsosam då jag istället för matlagningsgrädde använder mig av något som heter iMat*. Blandade i detta och kryddade efter smak med bl.a curry och grillkrydda. Skivade sedan kycklingfiléerna i någorlunda stora bitar och kryddade även dem. När jag sedan hällde över blandningen över filéerna, kom vi på att det hade varit gott med banan och cashewnötter i. Knäppte bilden precis efter att jag skivat ner bananerna. Blandade sedan ner dem och nu väntar jag på att ta ut formen ur ugnen. Återkommer senare med bild och kanske utförligare recept om ni vill!

*iMat är gjort på havre (jag vet det låter äckligt – men icke!) och smakar PRECIS som grädde. Dock innehåller denna endast 7 % fett, så det är ett mycket nyttigare alternativ som ger precis samma smak som fet grädde. Den är dessutom helt vegetarisk och passar därför utmärkt till veganer och när man fastar (då man bl.a. inte får äta mejeriprodukter). Bra va? Läs mer om produkten HÄR.

7 thoughts on “Hälsosam mat

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s